Aktualności

vat

Jak dobrze rozliczyć VAT?

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wiąże się z wieloma plusami, które docenia coraz większy odsetek Polaków. Należy jednak pamiętać, że własna firma to nie tylko przywileje, ale także pewne obowiązki. Jednym z nich jest zdobycie przynajmniej podstawowej wiedzy z zakresu rachunkowości i księgowości oraz zamienianie teorii w praktykę, czyli dopełnianie wszystkich niezbędnych formalności. Podstawowym obowiązkiem każdego przedsiębiorcy jest m.in. systematyczne rozliczanie VAT. Jednak co w ogóle oznacza ta nazwa? I jak sprawić, by wszystkie rozliczenia spełniały wymagania Urzędu Skarbowego? Na te i inne pytania odpowiadamy w naszym artykule.  

Czytaj więcej...

zatrudnienie

Jak zoptymalizować zatrudnienie w firmie?

Optymalizację zatrudnienia kojarzymy przede wszystkim z kryzysem oraz koniecznością przeprowadzenia zwolnień. Nie do końca jest to zgodne z prawdą, bo optymalizacja zatrudnienia w firmie nie musi wiązać się tylko i wyłącznie z trudną sytuacją przedsiębiorstwa. Wyjaśniamy, dlaczego optymalizacja zatrudnienia jest niezbędną praktyką i na czym ona polega.

Czytaj więcej...

plik dokumentów

Jakie elementy musi zawierać świadectwo pracy?

Świadectwo pracy to ważne zaświadczenie, które otrzymuje pracownik pod koniec okresu, w którym świadczył stosunek pracy. Zasady wystawiania tego dokumentu reguluje Kodeks pracy. Świadectwo zawiera szereg informacji, które dzielą się na obligatoryjne i fakultatywne. Te pierwsze muszą znaleźć się w każdym świadectwie pracy wystawionym przez pracodawcę, z którym nastąpiło zakończenie okresu obowiązywania umowy o pracę na czas próbny, określony lub nieokreślony. Informacje fakultatywne mogą zostać umieszczone w świadectwie pracy na wyraźną prośbę pracownika. Świadectwo pracy nie może zawierać oceny pracy pracownika, bez względu na to, czy jest ona pozytywna, czy negatywna. Informacje zawarte w tym zaświadczeniu służą kolejnym pracodawcom oraz są wymagane do przedłożenia przy rejestrowaniu się w Urzędzie Pracy.

Czytaj więcej...

osoba pisząca w notesie, długopis, kalkulator, klawiatura

Co trzeba wiedzieć o amortyzacji środków trwałych?

Amortyzacja polega na rozliczaniu zużycia oraz wykorzystania trwałego majątku przedsiębiorstwa. Do tego majątku zalicza się m.in. nieruchomości, wykorzystywane do produkcji maszyny, a także środki transportu. Co jeszcze o amortyzacji środków trwałych powinien wiedzieć przedsiębiorca?

Czytaj więcej...